星期四, 4月 17, 2008



Food Channel有個節目叫「cook like a chef」,做廚師的P很喜歡看。上星期五晚,同P食飯,食食下佢突然話想番屋企,因為趕住睇「煮撚到個廚咁」。我話你痴撚左線呀,煮撚到個廚咁?哦,原來佢想講烹飪節目「cook like a chef」。

我同P講,你爛口成咁,就快變成中國Gordon Ramsay。佢笑笑口話,係香港,特別係廚房佬,人人爛口,分分鐘運用粗口技倆,比運用鑊鏟技倆要高幾班。「鬼佬只係識fuck哩fuck去,」P忍唔住挑左一聲:「無哩creativity」。

席間P借了我一本有趣的書,叫「五十個名廚的最後晚餐」(My Last Supper: 50 Great Chefs and Their Final Meals)。P讀番書出身,係日不落帝國讀culinary school,點知佢伯爺一句「子承父業」,就生鉤鉤咁響英國拉左P番家族生意幫手。

P話中文烹飪書寫得太膚淺,一係就錯漏百出,一係就似閂埋房門打飛機咁,自己搞俾自己睇,反而英文書寫得好有紋路。鬼佬重視實踐,講究原則,人地當烹飪係一門craftsmanship,一切菜餚都有其傳統,一步一履亦有所規範。中國人成日擔心「教識徒弟無師父」,故此都收起一式半招,留為已用,加上欠缺系統思維,試問又點會將技巧薪火相傳,又或者有條不紊咁記錄低?

Jacques Pépin係一次訪問度話,廚師係匠,自己一直都唔覺得自己係藝術家。因為,作為藝術家,作品可以時好時壞,但作為廚匠,對象係顧客,保持水準乃主要責任,若果顧客覺得好食,就會根據味覺,再來幫襯。好廚師一定要keep到一致水平,不能失守,依個先係good chef同bad chef既分別。

我話P你講得咁勁,不如搵次煮餐請我食下,「挑,做廚咁煩,」P揮揮手叫埋單:「都係轉做收銀好喇。」

沒有留言: